Ons onderwijs sluit aan op het niveau van het kind. We werken met het BHV Model (Basisstof – Herhalingsstof – Verrijkingsstof). Wanneer kinderen zich sneller of juist langzamer ontwikkelen, zoeken we naar leerstof die aansluit bij de mogelijkheden en het ontwikkelingsniveau van het kind. Dat doen we niet alleen met de leerstof. We bieden de lesstof ook aan op een manier die past bij de kinderen. Zo leert het ene kind sneller door lezen en het andere kind sneller door ‘doen’. Het ene kind werkt liever zelfstandig na een korte uitleg. Het andere kind heeft meer begeleiding nodig en krijgt les aan de instructietafel.

Zorgverbreding

Voor kinderen die extra zorg nodig hebben op school is er zorgverbreding. Dat zijn de activiteiten voor kinderen die moeite hebben om mee te komen of voor kinderen die bijzonder begaafd of hoogbegaafd zijn.